fredag 3 februari 2012

Tjena Bloggen
I dag tänkte jag visa  mina absoluta favorit verktyg.
Som hänger med ut i skogen.

Ficklampa.  2st ficklampor från jula, Den störe har 40 leddioder, Och den mindre är väl runt 9dioder skulle jag tro (Ganska säker på det)

Gerber Profile  Väldigt Bra kniv från gerber håller skärpan länge lätt att underhålla, Sitter stadigt i handen med gator grip.(Jimmy på knifeandlife hade gjort en liten rewiew om denna såg jag)
www.knifeandlife.blogspot.com

Mora 511  Mora 511 Vad kan man säga om den jo det är en riktig klassiker Som är jätte bra att ha med sig ut. Även lätt att hantera. Just den jag har är carbon steel.

Mtech 151  En grymt prisvärd Kniv. Med en sån här kan du producera mycket ved dvs Klyva,Hugga
Funkar skitbra att hugga med håller skärpan länge så det är inget du behöver slipa ofta Rekomenderas
(Finns hos Knivbutik.se för 399Kr

Kikare  Jag brukar ha med mig nån random liten kikare med ut kan vara bra att ha just denna har
8x21 förstoring lagom att ha i fickan/Bältet.

Proacua Box  Detta är en smidig grej att samla alla din eld saker i (Den är nämligen vattentät)
Den finns hos clasohlsson.se för 25kr  Denna ide tog jag från tengan ni kan  kolla hans blogg på
Visitmyfire.blogspot.com  han har pratat lite om den.

Såg  Jag brukar ha med en såg från biltema Som inte hunnit testas men den ska nog fungera kommer
säkert lägga upp nåt test eller nåt om den passade på att köpa en sån för 79kr




Ja det var väl allt för mig
/Mathias


1 kommentar:

  1. Fina verktyg! Har faktiskt en likadan mora liggandes på golvet i garaget, ska försöka hitta fodralet. :)

    SvaraRadera